Google Analytics

14 august 2016

Stå og se på et lite barn i søvne



"Stå og se på et barn i søvne, en liten pike, fem år gammel, 
og dog med evighetens visdom i sine skjønne, skjønne trekk
- min venn: Gud er stor, Gud er herlig."
Kaj Munk, dansk dikterprest (1898-1944)



Akkurat nå har jeg ingen fem år gammel pike, men jeg har en liten, sovende pike som er to år. Det er like herlig.
Alle foto: Ragnhild H. Aadland Høen


FAVORITT: Dette sitatet har hengt på kjøleskapet i fem år. Fordi det forteller om skjønnheten i det livet jeg lever her og nå. Når jeg ser på et lite barn i søvn vet jeg at det er sant som Kaj Munk sier: Gud er stor, Gud er herlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen til å kommentere her! Kommentarmoderasjon er kun slått på for bloggposter som er eldre enn 7 dager. Alle andre kommentarer blir publisert umiddelbart.