Google Analytics

25 februar 2013

Adoptér en kardinal

SPENNENDE ADOPSJONSORDNING:www.adoptacardinal.org kan du adoptere en kardinal som du lover å be for frem mot pavevalget. Anbefales!

Jeg har adoptert kardinal Christoph Schönborn OP og skal be for ham hver eneste dag fra nå av og til tre dager etter at pavevalget er over. Bli med du også, det er enkelt!


Slik går du frem: 
  • Gå til www.adoptacardinal.org
  • Skriv inn navnet og e-postadressen din
  • Be litt
  • Klikk på den grønne knappen
  • Voilá, du har adoptert en kardinal. Nå må du ta godt vare på ham og be for ham hver dag fra i dag og til tre dager etter pavevalget.


MIN KARDINAL: Jeg fikk erkebiskopen i Wien:
Kardinal Christoph Schönborn OP.

Født 22. jan 1945, kardinal siden 21.2.1998.
Bli med du også!

Min kardinal

Jeg ble med på adopsjonsordningen og fikk tildelt erkebiskopen i Wien: Kardinal Christoph Schönborn OP, født 22. januar 1945, kardinal siden 21. februar 1998.

Adopsjonsordningen

Du har kanskje én eller flere kardinaler du allerede ber for? Bli med på adopsjonsordningen likevel, for på denne måten får alle kardinalene utstrakt personlig forbønn, også de som ikke er kjente/ikke er fanget opp av medienes radar.

Slik presenterer initiativtakerne adopsjonsordningen (min oversettelse):
  • Hva med deg? Føler du det på samme måte?
  • Er du uendelig takknemlig til Gud for at han gav oss en så fantastisk, vis og velgjørende pave som Pave Benedict XVI?
    Håper du oppriktig at Kirken igjen vil bli gitt en verdig etterfølger: En troens klippe, en leder som er åpen for Den Hellige Ånd, en hellig og bedende pave?  
  • Ønsker du, som er en viktig del på Kristi legeme, å bidra gjennom kraften av dine bønner, slik at Den Hellige Ånd vil lede, beskytte og opplyse våre kardinaler når de skal velge St. Peters neste etterfølger?
  • Du har muligheten til å aktivt ta del i Forsynets arbeid ved å få tildelt en kardinal som du vil støtte ved bønn og forbønn de kommende ukene, før og under konklavet og til tre dager etter valget. 
PS: Bare i løpet av den tiden jeg har brukt på skrive dette blogginnlegget, har over tusen nye personer blitt med på adopsjonsordningen. 

Gå til www.adoptacardinal.org og bli med du også!

OPPDATERINGER

Oppdatering: Tidligere i kveld hadde bønnekampanjen 13 000 deltakere. Tre timer senere har antallet steget til 19 000!

Oppdatering kl. 17.42 den 28. februar: Akkurat nå er det 108 297 som har adoptert en kardinal.

Én dag senere, kl. 15.46 den 1. mars: Nå har 152 952 personer adoptert en kardinal! 

Kl. 19.24 den 1. mars: Når jeg nå går inn på adopsjonssiden og sjekker får jeg meldingen "På grunn av høy serverbelastning kan ingen nye adopsjoner foretas nå! Vi arbeider med å finne en løsning." Det blir spennende å se hvor mange vi blir til slutt. 

 Kl. 13.51 den 5. mars: Nå har 261 286 personer adoptert en kardinal!

12 kommentarer:

  1. Artig! Har akkurat adoptert en kardinal,John Tong Hon, som er biskop i Hong Kong. Han skal jeg be for framover.

    SvarSlett
  2. Han så jammen meg snill ut! Jeg har også adoptert, men min kardinal så litt morsk ut. Vi får se hva Gud vil! Kanskje ønsker han en som ser morsk ut?

    SvarSlett
    Svar
    1. Da trenger han gjerne ekstra mye forbønn ;)

      Jeg ber ikke om at "min" kardinal skal bli pave, men om at han skal lytte til Den Hellige Ånd; at han skal klare å lytte seg inn mot Jesu hjerte og Guds vilje. Jeg ber om at han skal stemme på den kardinalen som Gud har utvalgt.

      De fleste av oss ber for en kardinal som "bare" skal stemme rett i valget. Kun noen av oss har fått akkurat den kardinalen som blir den nye paven ;)Siden ingen av oss vet hvem det er, ber jeg om at "min" kardinal skal si ja til å bli pave DERSOM det er det Gud vil. Jeg ber den bønnen som jeg er sikker på at går om og om igjen i kardinalenes holder og hjerter disse dagene: SKJE DIN VILJE, Gud.

      Slett
  3. HELT ENIG!, men spennende blir det hvem den nye paven blir!
    Skulle så gjerne vært i Roma nå!!

    SvarSlett
  4. Min ser svært norsk og streng ut. Likevel, blir han pave, så kanskje jeg får lov å få kost og losji hos ham når jeg drar til Roma

    SvarSlett
  5. Ikke norsk, men morsk...

    SvarSlett
    Svar
    1. He he. Det er av og til litt ergerlig at det ikke finnes noen redigeringsfunksjon i kommentarfeltet etter at du har trykket på "Publiser", men andre ganger (som nå) er det helt klart bare morsomt ;)

      Slett
  6. Spennende!
    Jeg tok meg den frihet, selv om jeg ikke er katolikk(enda ;) ), å bli med og skal be for Cláudio Hummes som ser meget koselig ut :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Meget bra, Benjamin. Kjør på. Jeg synes at alle kristne, uavhengig av konfesjonsbakgrunn, skal føle seg frie til å være med og be for pavevalget, for uansett hva man mener om Den katolske kirke kan ingen bestride at det er svært viktig for hele verdens kristenhet hvem som er Den katolske kirkes øverste leder.

      Herved utgår oppfordringen til kristne av alle konfesjoner: BE for pavevalget. En fin og konkret måte å gjøre det på er ved å adoptere en kardinal. Som sagt.

      Slett
  7. Schönborn er en fin fyr, håper han blir ny valgt til pave.

    SvarSlett

Velkommen til å kommentere her! Kommentarmoderasjon er kun slått på for bloggposter som er eldre enn 7 dager. Alle andre kommentarer blir publisert umiddelbart.